středa 18. září 2019

Pejskové a jiná zvířátka




Mnoho let pracuji mezi lidmi, chodím k nim domů a při této příležitosti potkávám i jejich domácí mazlíčky. Přiznám se, mám mnoho úchylek, jedna z nich je pohladit, podrbat domácí mazlíčky, hlavně psy.
Dnes jsem byl u jedné starší paní a ta měla také staršího pejska. Pejsek mě přivítal, nechal se pohladit a v klidu vyskočil na gauč a odpočíval. Já mezi tím dělal svou práci, ale dcera té paní na mě i psa koukala a nestačila se divit. Jejich pejsek nemá rád cizí lidi, vrčí anebo se někam schová. U mě se choval jako bych byl členem rodiny.
Jednou, před mnoha a mnoha lety drbu psa a majitelka na mě nechápavě kouká a povídá "on vás nepokousal?". Kdyby mi paní řekla, že pes je agresivní, asi bych se bál, ale já byl přirozený a choval se jako vždy ke zvířatům. S úctou, respektem k jejich území a hlavně nehladil jsem je hned po hlavě, ale nechal se očuchat a podle pohybů zjistil, jaký je to pes a zda chce, abych přišel do jeho teritoria a hladil ho.
Je to hlavně tím, že pes vycítí, jaký kdo je a tak se k němu chová. Psa sladkými řečmi neoblbneš :-)

Haf haf a krásný den vám přeje Tonda :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Opravdu to chceš napsat? :-)