úterý 1. srpna 2023

Má pravda, nadevše....


Jedu si takhle přes město autem a náhle si uvědomuji, či spíše diskutuji sám se sebou o dnešní době. O tom, jak jeden nutí toho druhého. Jak se lidé přou o své pravdě. O tom, jak by se ten či onen měl změnit. Vše je v zájmu dobra. Jedna a ani druhá strana to nemyslí špatně (až na výjimky). Každý věří ve svou pravdu a pokud přijde někdo jiný a tvrdí, že jeho pravda je jiná, tak vzniká rozepře. Někdy, až se vztahy přátelské či rodinné, které se pak rozpadají. A já si čím dál více, uvědomuji, že každý má pravdu. Ano. Protože, každý z nás věří v to, co říká. Teď nemyslím politiky a jinou chamraď, kteří na lidech parazitují. Každý ke své pravdě nějak došel. Někdo ve škole, někdo od rodičů, v kostele nebo na vysoké škole. Někdy jsou tací, kteří k pravdě došli z bulvárního tisku, což je asi veškerý tisk, u nás vycházející a nebo z barevné bedýnky v obývacím pokoji. Každý nějak "uvěřil".
No a teď všichni (u)věřící, včetně mě si v určitě chvíli uvědomí, že i ten druhý by mohl mit pravdu. Nebo, nedej Bože, že ji má :-)Tím by zbořil můj hrad, mou pravdu v kterou jsem věřil celý život. A náhle budu ve svých očích za hlupce. A to mé ego, nemůže dopustit. Proto budu bojovat, za svou pravdu, až do posledního... dechu, jsem myslel.
Co teď s tím? Z mého pohledu mohu dál bojovat a nebo se "sednout" a popřemýšlet. Já si sedl a přemýšlel.... A uvědomil si, že toto je můj svět a z tvého pohledu je to zase jiný svět, ale zase pouze tvůj. Chce-li někdo bojovat "za pravdu", nechť bojuje. Je to jeho boj. Jsem zde na světě již po několikáté a z vlastní zkušenosti vím, že boj, vytváří zase boj. Jednoduchý zákon energie, kdy někdo investuje energii, aby získal tu protivníkovu, třeba ve formě výhry. Já to, již mám jinak. Já žiji a ukazují lidem na sobě, že to, co žiji funguje. Funguje, aniž bych někomu vnucoval násilím, svou pravdu. A ano, diskuze je vždy třeba. Díky diskuzi padají otázky a odpovědi, na které bychom samy, nedostali odpověď. Anebo by byla ovlivněna naším úsudkem. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Opravdu to chceš napsat? :-)